top of page

Catàleg de l'exposició · EL SILENCI DE LES MAGRANES

MUSEU DE MONTSERRAT - 07/07/2018 · 11/11/2018


L’obra d’Andrea Torres Balaguer (Barcelona, 1990) està influïda pels somnis i el surrealisme. Explora la relació entre feminitat i natura a través del simbolisme i la tècnica de la transcripció dels somnis. Inspirades per referències del realisme màgic i de la teoria de la psicoanàlisi, les seves fotografies experimenten amb el conscient i el subconscient. Pensant en el concepte d’escena-acció, l’artista crea obres que suggereixen relats i convida l’espectador a interpretar-les, procurant experimentar amb els límits entre la realitat i la ficció.


Les fotografies d’Andrea Torres són un parany perfectament orquestrat. És una obra volgudament proporcionada i atractiva que, com si es tractés d’una tela d’aranya, ens envolta d’un món tan misteriós com suggeridor, aparentment quotidià però alhora inquietant, bell però terrible al mateix temps. L’aparença amable de les fotografies de l'exposició ens obre les portes del misteri i ens apropa, des del símbol i la poètica, a alguns dels eixos principals de la seva obra: el límit de la significació, la fina línia que separa la realitat de la ficció, la feminitat o bé la pròpia identitat. Acompanyen aquestes fotografies fragments d’alguns dels seus principals referents literaris que volen evocar el significat profund del seu treball, aproximar-nos a la seva lectura i comprensió. Traspassat el llindar d’aquesta porta, res és realment allò que aparentment sembla. Objectes humils –una tassa, una magrana o bé una flor– s’omplen de sentit i ens obliguen a oblidar la bellesa evident de les seves formes. Tot es conjura en una mirada, una presència sense rostre i el silenci de les magranes.


Autor: Bernat Puigdollers

Pàgines: 32

Edita: Museu de Montserrat

Idioma: català

Mides: 16 x 16 cm



Historiador i crític d'Art
bottom of page